K Podolské vodárně se tramvaje přiblížily v roce 1910 po dokončení Vyšehradského tunelu. Již v roce 1913 schválilo Ministerstvo železnic projekt navazující tratě z Podolí do Braníka, ale první světová válka jeho realizaci zhatila. Vzrůstající počet cestujících, mířících z Braníka železniční tratí Posázavského pacifiku do přírody, si žádal vybudování tramvajového spoje k branickému nádraží. Po skončení druhé světové války byly postupně zahájovány provozy na dílčích částech trasy a v roce 1968 došlo k rekonstrukci celkové tratě Podolí – Nádraží Braník.
smyčka Podolská vodárna – Nádraží Braník
odjezdy ze smyčky Podolská vodárna: 18.00, 19.00, 20.00, 21.00, 22.00
odjezdy ze smyčky Nádraží Braník: 18.30, 19.30, 20.30, 21.30, 22.30
Kapacita: 40
WC: ne
Bezbariérový přístup: ne